2008-09-17

Dill och chill.

Var ju med Roger på praktik igår, första gången för den här terminen, gick jättebra och var kul som vanligt, började 10 och kom hem halv 6, så det blev en lång dag, men det gjorde absolut ingenting, vi har ju faktiskt så pass kul. Bättre att vara med han och jobba än att sitta hemma faktiskt. Dock skodde vi bara 3 st hästar + 1 verkning, men vi var hemma hos han på lunchen, lagade mat, drack kaffe, och jag lekte med ungarna, eller rättare sagt, dom klättrade på mig och snackar som fan. Men dom är så jävla söta, jag typ dör. Helst när Mira som är tre år ska busa, hon har verkligen en busblick och ler med hela ansiktet, sötare unge finns inte. Och så har vi Lova, hon snackar och snackar och frågar och klättrar på en. Hon är fem år. Och så har dom precis fått en till, det blev en flicka, som ska heta Vilja, visst har dom fina namn? :)
Jag är så glad att jag får vara med roger, vi har så kul, och allt känns så bra, känner verkligen att jag får jobba och hjälpa till och lära mig :)
Det är så skönt att få arbeta, då känns det att man gjort någonting när man gått och lagt sig, då förtjänar man att få sova. Så skönt, och nästa dag har man träningsvärk, men det är ju typ skönt, då känner man av musklerna och man blir starkare. Känns som jag verkligen kommer trivas i det här yrket som hovslagare.
h
Idag efter skolan, som jag förövrigt inte skulle vara i idag, men jag blev lurad, ja efter skolan, skulle jag plugga, men jag somnade, och det var så jävla skönt att sova middag. Borde jag gör oftare. Nu har jag och älskling, som kom igår kväll, precis ätit soppa, och nu ska vi mumsa chips och choklad och se på tv. Det blir: Idol, Efterlyst och en dokumentär som heter plastikdrömmar.
h
Imorgon ska jag till lugnet på föreläsning eller vad det heter om UF företag, och det ska bli så jävla kul och spännande med att starta företag tycker jag :) Men min idé får ni höra senare ;)
j
j
j

Det är jag som är kuken!

Inga kommentarer: