2009-03-01

Vasaloppet.

Jag, mamma och hunden promenerade ner på stan iår, det var fint väder och solen bara stekte oss i ansiktet. skönt. Och det är vasaloppet, och det är drygt, för det är en massa folk, en massa turister och en massa bilar. Man blir helt galen, för man kan typ inte ta sig nånstans, bilköer så in i helvette. Och på stan, folk blockerar vägen, typ i en affär där de är trångt man ska gå sen stannar dom som är framför en å står å pratar å fattar inte att dom blockerar vägen, ååh jag blir så jävla förbannad på sånt, sega jävla människor som inte fattar nått. jaja fast vasaloppet är väl annars en kul grejj, synd att de drabbar oss som bor här i mora bara. Såg starten imorse, sen somna jag, vaknade och såg målgången.
Maria färgade mitt hår igår kväll också, sen åkte vi till rudde å hämta henne, becca och en tysk som hälsar på dom. Så gick vi till verran (hon hade också en tysk) så var vi där å bara snackade, på engelska. Det var faktiskt lite kul.
Nej nu ska jag borsta tänderna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

visst är det lite jobbigt med vasaloppet men inte lika drygt som alla får det att verka, tycker jag. är det inte kul att det händer något för en gångs skull i mora, som alla klagar på annars? det är kö en vecka om året och det blir sånt liv. förstår mig inte på grejen..

Anonym sa...

haha jo, håller med om det!xD hihi puss