2009-03-28

Earth hour.

Jag ska iallfall släcka ikväll mellan 20.30 - 21.30, tycker att det är ganska självklart, och det känns som att människan är skyldig att göra det. Dock borde vi göra det här oftare, självmant. Inte låte TV:n stå i stand by läge osv. Inte för att jag är nån expert på det, men man kan ju försöka så gott man kan när man kommer ihåg det. Inte för att de stora problemen ligger i sverige, men vi ka göra något. Mysigt att bara tända ljus ikväll å så. Skulle vara fränt att se hur mycket som kommer släckas ner ikväll. Tänk om alla skulle släcka över hela världen, det hade vart coolt. Som att alla städer och hela världen dör för en timme, fast vi individer finns kvar. Ja, fast så kommer det nog antagligen inte bli.
Om man skulle glömma att släcka ikväll tycker jag att man kan ta sig tiden att släcka en timme en annan dag.

Hoppas att du också kommer släcka ikväll, för det ska jag!

1 kommentar:

Lello sa...

Jag skrev också precis ett inlägg om det! Haha ;D Klart man ska släcka lampan. Puss