2008-08-11

Snart skolstart.

Snart ska jag flytta tillbaka till falun, jag vet inte vad jag tycker om de egentligen. Jag har ju inte haft så väldigt mycke att göra där. Känner typ ingen där och så. Men samtidigt känns det bra, saknar min säng där, den är awesome, haha. Saknar skolan lite också, och roger :)
Men i början kommer de gå bra tror jag, nu har man ju lite kraft efter sommaren och så. Jag ska verkligen försöka få det att blir lättare och roligare, det ska jag. Det handlar om att inte låta det bli som förut. Aldrig mer bli deprimerad.
Jag ska försöka hitta mig ett jobb så jag har något att göra efter skolan, och samtidigt få mig lite extra pengar. De skulle vara nice, jag menar, 1500-1800 kr i månaden är inte så mycket, inte så kul att leva på typ nudlar. Men jag funderar också starkt på att börja med mitt intresse igen, jag har saknat det så in i helvette. Hästar, ridning, stall och hästbajs, kan det bli bättre? nej. Jag saknar att få lukta häst och att få krama en häst och känna doften av dens päls. Ja det blir nog att hitta ett jobb, spara pengar till en häst. Jag har nog råd med en häst, men så kostar det typ 2000 i månaden också. dyrt. Men det är det värt. Då får jag ju något att hålla på med om dagarna och kanske hittar jag kompisar i stallet eller så. Om inte annat så kommer ju hästen att bli min vän. Och jag vet att en häst kan vara en så jävla bra vän. Det har jag egna erfarenheter av.
j
j
Om man är positiv som fan, så går allting bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag finns ju i Falun :) fast det kanske inte gills :P