2008-08-27

Onsdag.

Slutade klockan ett idag, och älskling ville åka till kupolen idag igen, tror fan att vi var i alla affärer, och jag hade ingen lust eller ork. Men jag ställde upp. Han kollade på Jeans, tröjor, stickat, klockor, skjortor, skor. Och allt jag sa var fel, han är så jävla inskränkt och petig och envis. Inget dög, helst inte det jag tyckte var snyggt och som jag tyckte skulle passa honom. Men jag sa inget, utan letade bara vidare, orkade inte tjafsa liksom. Han vet väl vad han vill ha. Men man blir ju nästan galen. Sen när vi var på stadium ser jag ett tonårs-par. Killen letar kläder och
tjejen säger: "Men ska du ha kläder ska du inte titta här" med en kaxig attityd
Killen frågar: "varför?"
Hon svarar ännu kaxigare: "Därför dom har fula kläder, vi går till MQ istället."
Killen: följer efter snällt, men ser ut att vilja stanna.
k
Jag tänkte, stackars pojkar, måste vi tjejer vara så?
Och jag kände mig glad över att jag hade hållt käften tidigare.
Och innan vi hade åkt hem hittade han faktiskt ett par jeans, som inte är av samma modell han har på alla sina jeans. Nya jeans med en helt annan modell, skönt att han hittat nått nytt, tänkte jag. Inte för att det är något fel på alla dom andra han har, men.
m

Jag älskar dig för att du är du och inte någon annan.

Inga kommentarer: