2010-11-30

whats up?

I torsdags var jag hundvakt till Emilia, en liten Jack Russel tik. Hon är vuxen men är i storlek som en jack russel valp. hoppar på en och vill bli buren eller ligga i knä. haha. Hon lyckades hitta en liten leksak också, en grön boll som hon kastade runt och jagade. Flärran blev svartsjuk först, men sen lekte han med henne.
Vi var ute en timme på promenad och jag släppte lös flärran, Emilia hade sånt här långt löpband. Men flärran sprang inte ifrån henne, utan han sprang med henne fram och tillbaka. Synd att inte kameran var med, dom var så glada och busiga.




I fredags var jag på introduktion på jobbet, fick prova kläder, lära mig lite i deras system osv.

i helgen var jag på julmarknader. i älvdalen, Dyverdalen och orsa, slipstensmuseet. sålde för 1900 på hela helgen, inte för att skryta men det var godkänt :)

Hästarna har smitit också, både på lördagen och söndagen. Jävla bushästar. Kan ju bero på att dom var hungriga, rastlösa, och så har jag inte ridit på ca fem dagar.

Igår var min första jobbdag, skulle jobba 2 timmar men var där i 5,5 h. Nu börjar man lära sig lite iaf :)

Elias har varit hemma i helgen, världens bästa bror, vi har pratat, busat och umgåtts, familjen <3
Vi har ätit massa gott hela tiden, druckit vin och glögg.

Tog ut hästarna imorse och lagade hagen, kallt som fan var det. Ska snart dit och rida, men först kaffe. Sen ska jag göra mig iordning, sen tar jag med flärran och tar bussen till noret för jobb.

Inga kommentarer: