2010-11-30

Kärlek på distans

Kärlek på distans, kärlek på beställning, kärlek med sällskap.

Jag är fan sjuk.
Hur kan jag vara såhär mot dig? mot er?
jag är svartsjuk på alla som umgås med min pojkvän.
Bara för att jag inte träffar honom allt för ofta.
Egentligen vill jag inte vara så här.
Jag är glad för din skull, att du har roligt och umgås med dom du tycker om.
Men jag saknar dig bara så mycket. Och jag vill vara med dig.
Jag vill vara i din vardag, du och jag. Leva ett liv tillsammans.
Så är det tyvärr inte, och har aldrig varit mer än ett par veckor.
Vi lever olika liv på olika orter.
Vi har inte tid att träffas mer heller, vilket är synd.
Åh jag mår dåligt över det här, jag känner mig som en dålig flickvän.
Och jag saknar dig och vårat liv.
Jag vill umgås med dig och ha din trygghet bredvid mig.
Det är inte så lätt.
Varje gång vi träffas känns allt så framtvingat,
att vi ska passa på att mysa, umgås, gör nått kul, äta gott, sex. Det blir liksom inte äkta.
Men vi är nästan aldrig själva heller. antingen är vi hos mig, och jag bor ju hemma hos päronen. Eller så är vi i Malung, Ebäck, men då bor oftast nån annan också i stugan, Micke brukar ju bo där, och då järna Linnea. Eller så är vi hos honom i borlänge. Och där bor Emil och Jocke. Jag har inget emot er guys, ni är gofisar och jag älskar er.
Men jag gillar bäst att vara själv med min pojkvän <3

Som ett nystan utan garn, som en leksak utan barn,
så är jag ingenting utan dig, ingenting utan dig.

1 kommentar:

LELLON!!! sa...

Emma! Förstår precis vad du menar, det är jobbigare än någon kan tro! om ni känner för att vara själva kan jag lova dig att ni får låna våran lägenhet och våran säng så kan vi va nere hos pär medans ni är här, kanske skulle det kännas lite konstigt men jag har frågat micke vad han tycker och han sa självklart! ni får låna vår lägenhet en natt eller en helg, ni får vara helt själv om ni vill det! och jag förstår att du tycker det är jobbigt när du är i mlg och vi är där. ni får säga ifrån!!! jag menar verkligen att ni får vara här så ni får vara själva, det är jätteviktigt att man får vara själva. det jobbigaste är när man inte är på humör så måste man vara det för att man vet att: nu kommer det gå en vecka igen innan vi ses och jag vill inte ens mysa... hoppas du verkligen känner att detta är okej nu. älskar dig så mycket. flytta hit nu <3 blg är bättre än du tror! då har du två av dina älsklingar nära och familjen bara en timme bort :))) ÄLSKAR DIG SÅ MYCKET <3