2010-11-04

Facebooklov.

Hej hopp, har inte haft dator på flera dagar.. stackars lilla mig. Nej det har nästan varit lite skönt. Vi håller på att flytta upp datorerna, och nu är dom uppe :) Försöker för tillfället beställa från hööks, men det går inge vidare. Har haft stallmöte idag, så nu ska fixas och hoppas på förbättringar :) Sen red vi ut alla tre, lite rejs kan man ju säga, men det var kul för hästarna :)

I förrgår träna jag Newton från marken, vi tränade att buga, följa john, inkallning, lite stegra och presenning. Han börjar fatta bugningen, veta lite vad han egentligen gör och att han är kvar i bugningen en liten stund innan han reser sig. Han travade mot mig med öronen frammåt när jag kallade in honom. Han tyckte det var roligt, och då jag med. Fick honom även att springa runt mig (longeras) Utan lina några varv. Flärran var med hela tiden, lös och han skötte sig exemplariskt och var med hela tiden. Han fick också leka och trixa. Då blev han glad igen efter att ha surat hela förmiddagen och han hade inte ätit på hela dagen och gårdagen. Men sen när vi kom hem åt han :) Jag återupplivade en hund till lust av liv och mat :)
Denna händelse, denna dag levar jag fortfarande på.


I wanna be somebody Be somebody too