2010-09-20

Politik.

Nu har det varit mycket häst i bloggen, så tänkte bara variera lite med att säga att jag är sjukt trött på allt som heter politik, rött och blått nu. Överallt snackas det. Har fått skavsår i öronen nu tror jag. Man blir bara förbannad och oense. Det har jag ingen lust med.

Det som egentligen ska vara diskussioner bland vuxna människor blir till gräl, advundsjuka, och allmänt barnsliga beteenden. Vad är politik egentligen?
Och hela systemet med blått och rött, är allmänt dåligt.

Nog om politik, usch.

Nu ska jag övningsköra ett tag, handla hästmat och senare rida. Ja nu kom vi tillbaka till häst igen.

1 kommentar:

Lello sa...

klart man måste prata politik det handlar ju om hela vår framtid. Man kan inte stänga av, man måste engagera sig, bry sig. Jag tänker inte sluta prata om detta för att valet är över, det är nu man måste bry sig när det är blöjnazister i vår regering. Det var så här Hitler kom till makten, det var inga som sa ifrån.