2010-09-13

Nöjd.

tråkigt inlägg..

pappa och jag pratade idag om att vara nöjd. Att man faktiskt aldrig är nöjd i nånting. Men det är väl så det är och ska vara, tänk dig ett liv då du är helt nöjd, då är livet inge kul längre. Du har det finaste hemmet, varenda pryl är där den ska, du har ett roligt jobb utan att det är särskilt ansträngande, får in cash, har fetaste bilen, bästa familjen, bästa utseendet och är allmänt nöjd med allt du har gjort, det är nog den dagen då jag hade velat dö. Då är man nog färdig på denna plats. hursomhelst så är det inte ofta vi är nöjda, iaf inte jag. Man vill känna sig nöjd, då känner man sig duktig och glad och man får bättre självförtroende, det är som att berömma sig själv, genom att vara nöjd, men jag iaf dålig på att göra det. Jag måste lära mig att stanna upp ett tag, känna mig nöjd för att sedan gå vidare till nästa steg.
Tänkte på det idag när jag hade ridit, jag blir så arg när han inte gör exakt rätt som jag vet att han kan, men egentligen är det nog bara jag som rider dåligt för tillfället, eller att han är på annat humör. Kan jag inte bara ta omtag? istället för att morra på honom. Och kan jag inte tänka på hur bra han faktiskt har blivit sen jag köpte honom.
Fast på ett sätt kan det ju kanske vara bra att jag aldrig blir nöjd, för att kämpa vidare, bli bättre.



Du förtjänar bättre, förlåt


Påtal om nöjd, så har jag röstat idag, jag är ganska dålig på partierna, men de är fan inget av dom som är bra, eller jo kanske bra men inte bäst. Jag tycker hela grejjen är fjantigt på nått vis. men jag tycker att man ska rösta iaf, annars ska man fan inte klaga heller. MAN ÄR JU ALDRIG NÖJD!!

Inga kommentarer: