2010-09-10

Bäbis.

Kan alla bara sluta bli gravida och skaffa ungar, har det blivit en trend att bli ung mamma eller? Visst jag pekar inte ut nån särskild, man kan vara redo och man vill ha barn, och det kan vara en olyckshändelse. Men de känns som väldigt många är gravida eller redan har ploppat ut en unge som är i min ålder eller yngre. Är ni redo att ge erat barn en bra uppväxt? Tänk igenom noga innan du bestämt dig, eller använd kondom eller dyligt. Kanske är värt det. Visst du kommer älska ditt barn mer än allt annat, men du kanske inte är redo nu. Ja jag vet inte, ville bara säga nått.

Jag själv älskar barn och längtar jättemycket efter mina egna, om jag nu kan få. Det är verkligen min största längtan och önskan tror jag. Jag tror lätt att jag skulle klara av barn redan nu. Jag har verkligen varit så sugen. MEN, så tänker jag ett steg till. Jag vill att mina barn ska bo i ett litet hus, och inte lägenhet. Jag vill att deras mamma och pappa ska bo ihop och att de ska ha syskon. Och då kan man ju fråga sig. Har jag hus? nej. har jag pengar? nej. Har jag mannen? Ja kanske, men han är inte redo, jag tror lätt att han skulle vara en bra pappa nu, men han går i skola och vi bor inte tilsammans.
Och så hade jag velat upptäcka och få fler erfarenheter av livet innan jag blir mamma.

Så, först jobba, resa och lära, och bygga upp ett stadigt liv.
kan nog ta ett tag.

Man vet aldrig var man hamnar och vad som händer på vägen dit.

Inga kommentarer: