2008-12-08

Mys-helg.

Helgen har varit riktigt bra och mysig!
På fredagen efter skolan, när vi hade haft gympa i 3 timmar på lugnet, gymnastik, (ganska kul att hoppa trampoliner och grejjer och ut i skummgummibadet) Så åkte jag till mora, bakade pepparkakor med mamma och elias. Mys var det.

På Lördagen lekte jag i snön lite med mina djur. Katterna och hunden :) Sen åkte vi till venjan på julmarknad, ganska värdelöst, och hälsade på hos Nylander, sen kom älskling och hämtade mig. Så åkte vi till Malung, även Linnea och Mick :) Pojkarna repade, sedan Julpyntade jag och älskling, och gjorde mys i vårat hus med ljussatakar, Stjärnor och en tomte. Fast mer tomtar kommer snart :) Vi hade mysigt, lyssnade på musik å så. Han fick även pepparkakor av mig som jag bakat, på en bricka med ljus. Jag hade gjort dödskalle-pepparkakor :D Sedan käkade vi god mat och tårta hos pährs föräldrar för att Olle hade fyllt år. Sen bar det av till micke på lite kalas, sedan gick vi till nån annan, kommer inte ihåg vad han hette, helt okej trevlig kväll, jag fick iallafall i mig öl, och det var det som var målet, för jag var så sugen. trevligt sällskap också.

Söndagen, pähr sov längre än vad vi bestämt, så jag väntade på honom jättelänge, efter några timmar blev jag sur. Tillslut for vi iväg ner på bynn, och sedan till hembygdsgården på julmarknad, jättemysigt, malungs lucia blev vald och så. Sen tände vi ljusen han fick av mig och gjorde en krans av en öllåda, mossa och en röd rosett och hängde på ytterdörren, myyyyys! Sen åkte jag hem. Och jag ville verkligen inte åka ifrån malung, hade haft det så bra och så mysigt i våran stuga, nu när vi har pyntat också. Jag hade verkligen ont i magen av ångest, ville bara stanna hos min baby <3


Känner att det kittlar en förkylning i halsen på mig, pähr har säkert smittat ner mig. Men jag älskar honom, sjukt mycke :)

Inga kommentarer: