2008-12-04

Ägd.

Falu Ridklubb idag, red först Maddes Ponny Toledo. Jättetrevlig, söt och snygg måste jag säga. Gick hyffsat bra, blev iaf bättre och bättre. Plus att han har nyss haft vila, så han var inte riktigt igång, och det är ju inte jag heller. Sen skulle jag och läraren rida stormwind, han började. LO (Lars-Ove) tyckte stormen var seg och körde in sporrarna i honom hela tiden. Stormwind blev sur. Jag sa åt honom att rida med sätet istället för med sporrarna. Då tog han av sig dom. Men sen satt han och banka på hästen hela hela tiden. Hästen blev ju typ skänkeldöv och mest irriterad. Sen var det min tur, hästen gick som en klocka. Han gick frammåt utan att jag knappt skänklade på. Visst han gick inte helt av sig själv, men nästan. Man måste ju liksom rida för att det ska hända nått. Så jag ägde min lärare lite idag ;) Jag menar inte att jag är bättre och att jag rider bäst, jag är absolut inte perfekt. Jag är iaf jättenöjd med båda mina ridpass. Kul!

Har varit på Kupolen en sväng också. Köpte en klänning till nyår. Jättesöt :) men dragkedjan var sönder så jag fick den för halva priset. Som då blev 200kr. Hoppas jag kan fixa dragkedjan bara, annars får jag väl tejpa ihop den på nyår ;) haha.
Inte världens bästa bild, den är finare och sötare på riktigt, på mig ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker inte LO är så bra tt rida. Såg du när han red Marzipan? Hästen sprang med huvudet rätt upp osv, LO sa att han vär JÄTTESVÅR. Sen gången efter red jag honom, han gick som en klocka. Jättemysig! Stormen är ju oxå jättemysig, red honom jättemkt när jag gjorde praktik där :)

Linnea sa...

Nice klänning ^^