2008-10-15

Otursdag.

Ja man kan nog säga att dagen inte började så bra, fortsättningen av dagen var inte heller så bra. Det började med att jag försov mig, roger ringer och säger: nu kan du komma ut om 5 minuter, yes tänker jag. slänger i mig smörgås och kläderna på. Sedan står jag utanför OK som vanligt, ser att han kommer i rondellen i sin nya fina bil som han är så stolt över. och då blir han påkörd av en buss på sidan, och bussen tutar på han. Bussen repade bilen och vi åker efter för att se vad det var för buss, vi kommer inte ikapp den, så en nyvaken emma och en förbannad roger åker och skor på svärdsjö ridklubb. Första hästen gick bra, andra hästen slänger sig bakåt och sätter sig på rumpan och trampar mig på hälsenorna, tredje hästen välter rogers hovslagarlåda, så alla söm och allt åker ut. Sen åker vi till två unghingstar som var lite bångstyriga. plus en ponnyskoning. Hursomhelst så har det varit en otursdag, med lite smått och gott. Och nu har jag bara rabblat upp de största händelserna, det var lite annat också, men inte värt att ta upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

otursdag! stackars roger och bilen =((