2008-06-13

Skitjobb

fyfan vad jag hatar att sätta plant. Jag känner mig som en neger, eller en jude i konsentrationsläger. Går upp klockan sex på morgonen. Det är backar och det är lerigt. Så dom där plantorna fastnar i rören och rören geggar ihop sig, så man blir så förbannad på både plantor, och rör. På stället vi är nu är det så jävla stenigt så man hittar typ inte nå ställen att sätta ner plantorna. Och när man slår ner röret i backen och det är sten så får man typ som en stöt genom hela kroppen, typ hela tiden. Och det är kvistar och dyligt som man håller på att snubbla på hela tiden. Drygt som fan är det. alltså så tråkigt å enformigt, gå två steg, sätt ner röret, tryck ner en pedal, lägg i en planta, lyft röret tryck på en knapp, gå två steg... och så vidare. Så fort man stannar blir det knottigt som fan, annars är det regn eller blåsigt. Det blir ju inte så mycket bättre och roligare av att våran plantbas är jämt skitsur och säger knappt hej. Jag har vart där 5 dagar nu och har inte sett ett enda jävla leende på hans läppar, han måste ha ett kul liv, han ser ut att vara självmordsbenägen förfan.
När jag kommer hem är jag helt slut och orkar typ inget, och när man lägger sig och blundar är det enda man ser dom där jävla plantorna, Ja man ska ju inte ta med sig jobbet hem, men.
Köpte en mp3 igår iaf, så nu går dagarna lite fortare och de blir nååågot roligare, musiken peppar mig lite å så, det gör ju iaf inte plantbasen, han får en att känna mig som en hund alltså.
Idag började jag grina för jag vart så jävla less på de där, så jag bestämde mig för att gå till bilen och sätta mig eftersom de var så knottigt, men då var bilen borta för han hade kört iväg med den nånstans, skitkul. så ja, myggen och knotten åt upp mig medans jag satt och grät. Då ville jag bara ha en kram. Men ikväll kommer pähr, jag har saknat han hela veckan.
kajg
Så jävla skönt med helg nu, sa verkligen vila upp mig, och kämpa nästa vecka, det är ju bara fyra dagar nästa vecka så. de ska jag nog klara, och veckan efter de kan jag jobba 2 dagar, sen åker jag till P&L, kul kul. Och om de blir nå mer dagar vi ska sätta plant tänker jag vägra vara med, efter P&L ska jag sluta sätta plant och aldrig mer igen. Kanske försöka hitta nå annat ställe att jobba på, men de blir nog svårt. Men ska iaf försöka. Annars får jag bara ta sommarlov :)
kaha
When you're down in black

1 kommentar:

Anonym sa...

du är duktig som kämpar. puss på dig