2008-06-30

peace&love


Onsdag
vänta på älskling, hämta upp linnea åka till borlänge, sätta upp tält och dona, ta sig en öl.

Torsdag
jag, linnea och maria gick till kupolen, köpte frukost på ica och käkade i trappan.
gick tillbaka, chilla i campet, jaja orka berätta om allt skit, jag berättar bara de viktigaste.
trevlig dag, vi lite på the hives, amanda Jenssen, och hon sög faktiskt live. Lite hardcore superstar, ch opeth hade ställt in, så de sög. Sen blev de In flames, var kanske tredje längst fram först, men jag vågade inte vara där längre för jag hade min väska som jag höll på att tappa hela tiden. så jag gick bak, men då såh jag iaf bättre :) jag tror att anders friden var på dåligt humör, så de var inte så kul, då han knappt pratade med publiken, så jag tyckte de va mycket bättre och roligare på grönan faktiskt.
Just ja, idag var frekka skitkull, jag och linnea dog av skratt flera gånger, och pähr också. shit.

Fredag
Idag, skulle jag, linnea och maria hämta öl i bilen, jag hämtar stänger luckan, bilen låser sig och nyckeln ligger i bilen, tjohoo. jag blev rädd och ringer till pähr, han kommer, och det var bilens fel, den ska inte göra så. så pährs päron fick komma med reservnyckeln. var jag full, fast det var jag på torsdagen också men mer den här dagen. Var med linnea och var lite galen med henne på festivalen :D såg på Jill Jonsson, haha och the hellacopters, där fick jag ont i knät som fan, haha. sen kommer jag inte ihåg varför jag hamna med Gustav, jag kanske tappa bort linnea och maria, eller jag vet inte. Såg på dark tranquility lite med gustav sen gick vi till sex pistols, jag typ somna. Sen takida lite, sen käka jag å då blev jag iaf som folk igen, inna kunde jag inte ens titta nån i ögonen xD Sen blev de The haunted, dom spelade ingen låt jag kunde, de va synd men så gick vi till millencolin, lyssna på en låt, oh de va E20 norr, så de va nice :D Sen gick jag till campingen, min älskling var inte där, jag saknade honom som fan. hade inte sett han sen morgonen typ. undrade vart han var, han hade inge batteri i fonen heller. jag går och kissar, och när jag kommer tillbaks sitter han där i campet. jag blir så glad att jag börjar grina, han gosar med mig och godnattar mig i tältet. sen gick han ut en sväng till dom andra, han sa att han snart skulle lägga sig.

Lördag
Regnar när man vakna, väcker pähr flera gånger men han bara sover vidare, när han väl kommer upp, så har han kissat på sig i sömnen, hahahaha och han hade tydligen varit uppe länge dagen innan och varit fullast på plats. Han var full som ett ägg på morgonen också. så gick vi in till mattältet och skulle köpa frukost och snus, så när han betalade så sa han:
pähr: ja den är blöt (alltså pengarna)
Kassörskan: ja dom här pengarna får vara med om mycket dom
Pähr: ja det är faktiskt urin, jag pissade på mig inatt.
Hela kön: skratt och fniss
Jag: skämdes
Sen gick jag pähr och stiv till en sjö eller va de va, dom skulle bada, de va tydligen kallt men dom var i vattnet en snabbis iaf. sen köpte vi 16 påsar popcorn till den årliga popcornlåten/dansen.
jag linnea och maria var på mimikry, fast jag och linnea gick och drack en öl istället för de va ingen låt vi kände igen ändå. sen dåg vi lite på 69 eyes och en låt på roky erickson, gissa om de va den låten jag kan :D jag hade tur med det där, sen sprang vi typ till campet, lämna väskorna dela på en öl sprang till mustach, tillslut kom jag längst fram, tjohoo. nice, mustach är kung. när de va slut sprang jag till WASP scenen, hamnade längst fram och precis när jag va framme började dom :D de va nice. de va coolt å se dom, bra va de också, synd att dom inte spelade mississippi queen bara. Jag fick iaf ett plektrum av WASP :D
När dom slutade, ville jag bara där ifrån och de gick inte att ta sig ut för de va pressat med folk. så jag bad bara vakterna lyfta över mig, haha.
En stund efetr detta, fick jag nå fel på min andning. fick typ anfall så jag inte kunde andas. bara stog och andades skitfort och grinade ( inte med flit) läskit vare, de vara tryckte i bröstet. hyperventilerade nog. gick till sjukstugen, fick andas i en påse, passade på att få ett plåster medans jag var där till mitt skavsår. dom brydde sig typ mer om de än min andning xD haha.
Min pojkvän är iaf bäst och tog hand om mig, packade ihop grejjerna och ringde taxi så vi åkte till falun och sov. Egentligen hade jag velat vara kvar och festat hela natten och varit med på popcornlåten i natten, men det var väl bäst att åka. antagligen hade jag brist på typ allt, sömn, vätska, mycket alkohol, skrikit å sjungit, sprungit, hoppat i ett kör. Jag älskar honom, jag blev så glad och så kär, för att han tar hand om mig så bra, så jag började gråta när vi kom fram.

Söndag
Tog bussen till borlänge packade ihop resten, käka ock åkte hem.

Tack alla för en trevlig festival!



Buffalo soldier xD

1 kommentar:

Anonym sa...

tack själv för festivalen baby!!!