2008-06-22

kissochbajs

Midsommar

Ja på midsommar var det släktkalas hos min faster, ganska trevligt å kul att träffa dom, fast det var typ pappas kusiner å så, så jag kände dom inte så bra, blev nästan sådär pinsamt. jaja, hursomhelst, när jag och pähr varit där ett tag och varit trevliga och fått mat och kaffe drog vi till pirken, var inte så mycket folk där då dom flesta malungsbor var i busjön och firade. Det blev väl ändå ganska trevligt, dock inget speciellt. min midsommar blev väl inte så jättekul kanske, hade hoppats på ett vackert väder så man kunde vara ute lite mer och en bättre fest kanske. Men helt okej :)

Igår
ja igår tog vi ett ryck och städade lite här i Idbäck, jag plockade undan lite don och pähr dammsugade, sen gjorde vi iordning på verandan, torkade utemöblerna och så, så nu kan man sitta där och mysa, tror att jag ska gå ut och äta min frukost där snart, det är ju faktiskt fint väder ute :)
När vi hade donat färdigt här hemma tog vi en tur till Pährs stuga och hälsade på hans mamma Elisabeth, jättemysigt var det där, en eld i stugan och kor som gick i en hage utanför och det låg precis vid en liten sjö, så vi ska dit nån helg och bo där bara jag och älskling och mysa, bada, fiska å så. Det ser jag fram emot :)
Sen åkte vi hem, och jag trodde vi skulle bara sitta hemma och mysa, se på film å så. Men NEJ, då ringer Nico, och vi beger oss till han efter att jag duschat och gjort mig iordning. Så tar vi oss en öl hos honom, är väl några där, jag var inte alls pepp på att dricka eller festa, jag ville bara vara hemma och se på film. men jag fick lov att ställa upp för min man. det blev väl hyfsat trevligt ändå, sen drog vi på toms en sväng innan vi åkte hem.


Det var kallt på toms, och inne var det ganska dött, så vi satt väl där och frös med en kall cider.



När vi kom hem slog vi på en film, tombstone, men jag somnade efter cirka en kvart, och pähr därefter, sen sov vi i soffan till kanske sju, då gick vi in i sovrummet och sov istället.
jh
Idag har jag ingen aning om vad vi ska göra, ja ska väl åka hem nån gång iaf, pga jobb imorgon :(
Nej nu blir det att väcka baby och gå ut på verandan å käka frulle, som består av snö gås och kaffe.
kaa
Puss

Inga kommentarer: