2010-10-19

Tapetsera.

Tapetserade en fondvägg med pappa igår. Första gången jag tapetserade, och vissa längder gjorde jag helt själv när pappa var i telefonen. Så nu kan man tapetsera också, tillochmed med mönsterinpassning. Något jag kommer ha nytta i hela livet som pappa sa. ;)

                                  tapeten

Följde med pappa till hans kompis som har massa verktyg och maskiner på kvällen också, vi fixade en grejj till mitt städ så jag kan rikta skor lättare. Så idag ska jag sko hästen tänkte jag.
Och på tal om hästen, jag longerade igår som omväxling, och då såg jag att det såg skumt ut i höger bakknä. Han haltar i skritten. Så han får ta det lugnt ett tag. Men tänkte skritt rida honom lite. Kan vara träningverk, eller sträckning. Hoppas det inte är nått värre. Han har ju faktiskt krånglat några dagar nu.

Ikväll kommer Pähr och jag ska på tårtkalas till Sigrun som fyller år :)

Inga kommentarer: