2008-11-19

E du go eller?

Har precis kommit hem från skolan, ska dit igen vid 6, bara för att jag och maja ska presentera naturbruk på öppet hus ;)

Jag läste Linnéas blogg igår, där hon skrev en att-göra-innan-man-dör-lista. Hela dagen har jag funderat som fan på vad det är jag vill göra innan jag dör. Visst jag har massa drömmar om framtiden, typ skaffa barn, bo på en gård och så vidare. Men mer då? vad ska jag gör efter gymnasiet, om ett och ett halvt år? Måste ju ändå vänta tills jag blir 20 för att få söka in till hovslagarskolan. Så det blir ett år att göra vad? Leva livet kanske. Men hur gör man det? Supa och gå på krogen? När jag tog bussen hem såg jag en söt kille som snackade göteborgska, och jag tror fan att jag vill flytta till götet. Leva livet i Göteborg innan det är dax för skola igen. Det är en storstad jag faktiskt trivs i, fint och så är människorna så jävla goa. Härlig dialekt!
Nej nu känner jag mig nästan stressad..
Jag får klura vidare på min att-göra-innan-jag-dör-listan.



Nej nu ska jag räkna lite matte och skriva lite om tidsepoken; upplysningen.

1 kommentar:

Linnea sa...

Göterborg är nice! jag vill också bo där, eller på västkusten, typ någontans i bohuslän. det är så fint där.