2009-07-07

sjutton till arton.

På fredag fyller jag 18, jag har alltså tre dagar kvar av mitt 17onde år. Jag har inte riktigt tänkt på att jag faktiskt fyller år snart, och inte att jag fyller arton. Jag kan inte fatta det, jag är nästan rädd. Nu är det jag som har ansvaret för mig själv, jag är myndig. Det finns massor av saker jag får göra på fredag som jag inte får idag, att en dag kan förändra så mycket över vad man får göra och inte. Jag får köpa folköl, gå på puben (vissa), köpa snus och cigg, jag får rösta. Fyfan vad läskit. Jag är rädd, jag vill vara ett oskyldigt barn som mamma tar hand om igen. Men nej nu ska jag gå och bli myndig, bara sådär.

1 kommentar:

LElle sa...

Så kände jag med gumman, men efter jag fyllt har jag inte alls tänkt på det <3 Det är inte läskigt även fast det känns så! Inget blir anorlunda, förutom det du sa!