2009-07-28

Groppis

Jag är stugan med pappa, hästen och hunden. Vi kom hit i Tisdags, en vecka sen idag, och på torsdag åker vi hem, inte för at jag vill men vi måste. Kylskåpet har gått sönder så vi lever utan, och nu har lite mat möglat och blivit gammal så vi lever för dagen. Vi plockar blåbär och fiskar för mat, men inte mig emot. Vi är överlevare, vi njuter av livet.
Igår metade vi och plockade blåbär i kvarnsjön, Flash åt upp typ 5 små fiskar råa. Knäppa hund :)
Idag var vi till Nordsjön där vi har båt och fiskade ute på sjön med båten, solen var framme för första gången på länge och vi gled runt med ett stort leende på läpparna allihop. Jag fick 2 fina feta abborrar och en liten gädda, pappa inget :)
Hästen går i hagen och stortrivs här.

Min nya sommarfavorit:
Skivad banan och blåbär i en skål med mjölk, sedan lite socker på. Mums

Inga kommentarer: