2009-07-05

Mys och ensamhet.

helgen, i Fredags etfermiddag tog jag och pappa båten, en liten trä-eka, och rodde lite i ån. Fiskade, och hunden badade. Det var mys, när vi rodde åt ena hållet var det fint, men vi rdde motströms, är vi rodde tillbaka var det motvind som fan, haha osis. Sen kom pähr så då tog jag å han en liten tur själva. Fiskade och hade mysigt, han fick en av sina presenter, en inslagen snusdosa, fast det var fiskedrag i :)
Sen åkte vi hem och käkade grillat. Lördag, min familj åkte iväg på släktträff tidigt, och vi var hemma själva med djuren. Efter att jag tagit ut hästen och datat lite väckte jag pähr med sång och paket. Han fick sin klocka. Sen efter frukost åkte vi iväg på stan och kikade och passade in klockan efter pähr handled. När vi kom hem åt vi lite rester sen gick vi med hunden och badade :)
Sen spelade vi kort hemma, sen for han hem på fest. och jag fick stanna hemma på farmen. Men mysigt har vi haft, men jag skulle gärna vilja att han stannade och gjorde mig sällskap nu när jag är själv, så skulle vi kunna ha så mysigt. Men men, skit i mig bara :) Man kan inte lämna hunden ensam, då blir han galen, så jag får sitta här, hunden har väckt mig flera gånger inatt, han är dålig i magen och skiter 24/7, lös i magen, så nu gör jag ris till honom. Trist att vara hemma själv när man inte kan göra nått typ, så jag har sett på alla avsnitt av Sunes Jul, Vissa avsnitt är fan askul. Julkalendrarna nu för tiden suger verkligen. Känns dumt att se på julkalender mitt i sommaren, haha.
Vilken skillnad det är på att vara själv och ha sällskap.

1 kommentar:

lelle sa...

Vad mysigt det lät! Gulligt med snusdosan också :) Puss babe