2009-06-06

nationaldagen.

Idag har jag, mamma, pappa, mormor och morfar varit i nusnäs på gamla skolans café och fikat, jättemysigt där :) Sedan var vi till mormors uppväxtgård. Mormor har inte varit in där på 25 år, då hennes pappa dog, hon tyckte det var lite jobbigt. Fick titta på lite gamla kort på mammas släkt och även på henne som liten. Jag älskar gamla kort, och jag älskar gamla hus, jag älskar allt gammalt, förr i tiden <3
Sen följde mormor och morfar med oss hem och vi gick till hästen, morfar fick prova tömköra, han har inte kört häst på 50 år, så det kommer han leva på länge nu :)
Det är väl vad jag gjort på nationaldagen som var värt att ta upp. Annars då? Jo jag har tappat rösten lite halvt. Och det är fotboll ikväll, så nu kommer hela familjen sitta å gapa vid TV:n i 2 timmar, försöka skrika ända till fotbollsmatchen.
Efter 10 kanske vi skulle åka till Nusnäs för skoj skull igen, Larz Kristerz ska nämligen lira ;) haha, inget favorit band direkt, men jag tyckte de lät askul, att det är dans på dansbanan liksom, som förr! som sagt, jag gillar som det var förr.
Justja, jag drog saxen genom håret idag, tog lite toppar och luggen..


Grattis Sverige!.. ?

1 kommentar:

Linnéa sa...

Hehe tack :D Men jag vet inte :D Ser lite ut som en femåring i den :D Haha.