2009-05-21

Halta Lotta-gänget i storstaden.

Hallådär! Känner att jag inte skriver här så ofta längre, för att jag inte har tid eller ork. Men nu ska jag berätta lite. I Tisdags var klassen i Hofors och hoppade i terrängen. Skitkul va de. Red på en liten C-ponny med namnet Farin. Vi red i kanske 2 timmar, korta stigläger (två hål kortare än banhoppning) och stod upp i tvåpunktsits mest av. Riktigt Roligt att få hoppa terräng på riktigt. Och min lilla ponny sprang som fan, tyckte de va skitkul. Vi hoppade upp å nerför, murar, stockar och vatten, muren var 1.10 hög, och kanske 1 meter bred :O Och den hoppade jag och den lilla C-ponnyn! Dock har jag träningsvärk som fan nu, i hela kroppen, men de va värre igår, när vi var i Stockholm med alla tvåor i skolan. Alla vi fem som red på Tisdagen haltade runt i stockholm tillsammans. Känns som att folk tittade lite på oss, när vi gick som 80-åringar. Trappor är det värsta, det går typ inte. Vi hade kul i storstaden iallafall. skrattade åt varandras gångstilar xD Vi var på Naturhistoriska riksmuseumet, faktiskt kul och intressant. Sen shopping, köpte bara en topp då jag inte orkade prova kläder, men det va skitsnyggt(!), och på kvällen teater på Dramaten. Jag tyckte de va ganska häftigt iallafall, kändisar som man känner igen från filmer va med och så. Teatern hette Muntra Fruar i Windsor, en shakespeare komedi. Helt okej att se på. Kom hem 2 på natten till Falun. Nu är det ledigt fyra dagar, så jävla skönt! Och idag kom mitt paket från börjes med massa hästsaker till Newton. Regntäcke, Tömkörningsgjord, Stigbyglar, Sadelgjord, Repgrimma, Grimskaft och Mankam. Så snart är vi igång med ridningen :)

1 kommentar:

Lello sa...

vad roligt det lät som du haft emmis! kul för dig :D <3