2009-05-03

Fullt upp.

Vi har gjort framsteg idag, jag och min häst.
Jag har liksom fullt upp nu och har inte haft tid att skriva här.
Det går bra med hästen, men han är lite galen, för han vill va med dom andra hästarna. Klart han är lite vilsen och ensam. Men det går nog över, bara han får lugna ner sig, komma till ro och känna sig hemma. Men just nu är det lite jobbigt.
Har varit på Rättviks marknad idag med älskling, fyndade ett träns med tyglar för 160kr :O och en pullar-nosgrimma för 40kr och ett bett. Pangpris!
Igår skulle jag longera hästen, men då gick dom andra hästarna in, så han blev galen och kunde inte alls koncentrera sig, plus att både han och jag var hungriga. Så vi gav upp. Idag provade vi med träns och med mätta magar, vilket gav ett bra resultat, Han var lugn och följde efter mig varenda steg jag tog. Framsteg gillar vi, vi tar ett stag i taget och slutar när det går bra.

Det kommer fixa sig till slut.

Inga kommentarer: