2009-02-05

yeah.

Smide idag, blev en tåriktad sko med sidokappor. Sen så gjorde jag en hovkrats av en bit av en hästsko. Ser väl mest ut som ett vikinga skepp tycker jag. Och så har jag börjat på en ljusstake. Det är faktiskt jättekul att smida, att skapa liksom. Skithäftigt, dock är man helt slut när man kommer hem. Men jag funderar faktiskt på att börja smida lite hemma. Fast jag har ju varken städ eller ässja. Men jag vill, vill hålla på me de som en hobby liksom. Kanske sälja lite å så. Dock har jag ju börjat, gör ljusstakar å så hemma. Men det är ju fusk-smide. Svetsa ihop hästskor liksom. Det är ju inte så svårt, och är inte lika spännande längre faktiskt.

Nej nu måste jag städa, pappa kommer imorgon, det är mässa här i falun som jag ska vara med på. Får väl se hur det går, gruvar mig faktiskt, är lite nervös.

Just ja, jag ska börja rida rogers häst Solicito, eller ja hans frus häst. Börjar nästa måndag, ser jag verkligen framemot. Det var evigheter sen jag red.


min godispåse innehåller endast choklad <3

Inga kommentarer: