2011-09-25

lycklig chey!

Idag har det varit en underbar dag, sol och molnfritt 20 grader varmt, jag har cyklat runt i T-shirt! KÄNNS SOM SOMMAR TYP!

Började dagen med att ringa och sjunga för bästa mamma som fyller år idag, 51, Grattis mammsing <3
Sedan städade jag lägenheten och drog iväg med cykeln till Folkets park, mötte upp Daniela där och så myste vi i solen på en parkbänk med jättemycket Ben&Jerrys Glass. Klappade även små ponnysar, och när jag cyklade hem såg jag att de fanns känguru och jättesköldpaddor, såg dem bara genom stängslet, missa dom i parken :( Jaja helt klart mysigaste stället hittils i malmö!

Sen cykla jag vidare till Ikea och Mediamarkt, lämna tillbaka antivirusskydd, köpte påslakan och handduk på Ikea, cyklade hem igen.

Har inte slagit på datorn förens på kvällen, fasten jag har haft ledig dag och inga viktiga planer. Underbart! Jag är ju beroende, fast jag inte vill.
Och hela dagen har jag varit så himla glad, haft sprudlande känsla, som jag var kär. Har smilat hela tiden jag cyklat, sträckt på ryggen och verkligen njutit av solen. Folk har tittat konstigt på mig för jag är så glad, andra har smilat tillbaka. Jag har typ träningsvärk i kinderna nu. VARFÖR ÄR JAG GLAD???? Skitkul iaf, äntligen. Har väl varit ledsen flera dagar så nu är jag tydligen glad. Jag idag: :D Tror jag känner mig stolt och mallig.
Lycklig för att jag är vid liv, är frisk och har mycket kärlek runtom mig.
Stolt över mig själv som vågar flytta helt själv, långt bort utan att känna en kotte.
Ta kontakt med nya människor, nya vägar. Hitta sig fram och klara sig själv.
Känner mig fri, ansvarsfull och mogen.
Fri som en fågel..

Tänk vad sol och lite hästlukt kan ställa till med!

1 kommentar: