2011-05-01

Newton

2 år sen Newton kom till mig idag, igår var det två år sen jag köpte honom.

besiktning

hemkomst

Hittade inte så mycke bilder, ligger säkert på andra datan som för tillfället är på lagning .__.

Vi har gått igenom mycke jag och Newton, många timmar, svett, tårar, tålamod och inte.
Jag har verkligen kämpat och nog fan är det en helt annan häst idag, vi har haft många goda stunder, av glädje kärlek och harmoni också.
Jag är så jädra stolt över mig själv faktiskt, att jag orkat, att jag klarat det, utan hjälp. Jag har lärt mig så mycket, om hästar, tålamod, om mig själv, livet.
Allt du kan har jag lärt dig, envis är du, men jag har lyckats med massor, du kanske inte kan allt på hög nivå, men du kan vissa grejjer som många hästar inte alls kan göra på kommando.
Att rida är inte våran starkaste sida, favoritsysslan är att njuta tycker Newton (Njuton ;) haha) sova, mysa, gosa, äta.
Han ärså otroligt speciell, han har verkligen en karaktär, stor personlighet, och en häst med humör och humor. 
Han ärså otroligt vacker Ponny, sötast, snälla ögon, mjukast mule, kopparfärg med lingul man.
Jag upplever naturen, dagarna, årstider och väder med dig.
Jag litar på dig och du litar på mig, det är en helt fantastisk känsla,
mellan människa och djur,
liten människa och stort djur,
köttätare och havremoppe,
ensamvarg och flockdjur,
Jägare och flyktdjur.

Jag rider, du vill ta sats, springa fort.
jag låter dig, släpper tyglarna helt,
blundar och sträcker ut mina armar,
luften ilar förbi,
dina 300kg av muskler under mig,
dina ben slår i marken så fort att de knappt känns.
Sedan stannar vi uppe på det högsta toppen, andas, njuter av utsikten och ser världen från ett helt annat perspektiv.

Du är som en lillebror för mig <3 
Det finns ingen bild som gör honom rättvis
han måste upplevas!

Inga kommentarer: