2009-08-02

Söndagen efter Mora Festivalen.

Då var Mora Festivalen över för i år. Var ut på fredagen och Lördagen, kul och träffa folk som man inte ser varje dag :)
Idag: sov länge, Gick upp och det var fint väder. Satt på altanen ett tag och myste med pähr. Sedan cyklade vi ner mot stan, hittade tammers sport och fiske som hade flyttat och hade öppningsrea, halva priset på allt. Pähr köpte lite Fiskedrag. Jag köpte present till pappa :) Sedan gick vi ner till kajen, köpte 2 hotpants trosor i spets i ett stånd, 10 kronor styck! Ett par Rosa och ett par Gröna, sommarfärger. Sedan skulle vi köpa våran favoritglass på¨glassbaren, nämligen marsipan-choklad, men det var så lång kö så vi gick till glassbaren vid wasa. Där hade dom mindre smaker att välja bland men men. Sen cykla vi hem och åt lite mat sen åkte vi till Kråkberg stranden längst bort. Typ inga folk, mycke skugga, men vi hitta en solplats, vi la oss och bara myste och snacka, sedan somna vi där en stund. Sen åkte vi hem, grillade kyckling och käka med min familj. Pähr åkte hem, jag och mamma gick till hästen och fixade med han. När han var klar hämtade jag hunden och tog en powerwalk, vi gick kanske 6 km, joggade hälften. Och jag var typ inte ens trött eller andfådd :O Skulle kunna springa mer, men klockan var så mycket.
Så jag har haft en bra, mysig och händelserik dag idag, trots att vi sov länge.
Puss

Så jävla växlande, mina känslor är cp.

1 kommentar:

Evelina Heed sa...

Sv: Eller hur, jag gillar också den. Jättefin :)