2009-08-17

skolstart snart.

På onsdag börjar skolan, jag har idag och imorgon kvar av sommarlovet. Det börjar kännas. Sommaren som aldrig kom har börjat tagit slut, hösten står runt knuten. Inatt drömde jag om massa randoms från skolan, lärare och elever. Ångesten över att man inte roat sig tillräckligt. Hatkänslan till gud som gett oss mest dåligt väder. Hela fucking Juli regn, Augusti kall. Stressen inför skolan, nu måste man börja vara duktig igen. Alla krav, alla uppgifter, betyg. Mörka kalla dagar blir bara mer och mer. Men samtidigt så tror jag att det här året, sista året, kommer gå väldigt fort, för man har studenten att se framemot. Sen ska det väl bli kul att träffa klassen igen. Jag skulle nästan kunna börja skolan för en månad sen pga vädret, för att få sluta en månad tidigare.
Jag bara hoppas på ett bra schema, så jag kanske slipper flytta hästen.

Inga kommentarer: