2011-10-17

havremuffins och pantera

nu vill jag bara hem igen. kom ju nyss hit. efter bara 4 dagar i malmö så är längtan stor. Önskar att de var mer i skolan, så man hade annat att tänka på. Nu skulle jag kunna sova bort dagarna för att jag inte har nått liv här. Jobbigt nu när Helle och peter är hemma, helle jobbar hemifrån. har varit ute på promenad flera timmar, köpt ingridienser. för jag skulle baka muffins tänkte jag. Jag tycker inte om Peter, tycker han är konstig, och litar inte alls på honom, plus att han är dålig på svenska, så det är jobbigt att kommunicera. Jag tycker om Helle, men idag är hon grinig. Jag lyssnade på musik på låg volym i köket medans jag bakade, det var tydligen fruktansvärd musik, så jag bytte till Lars Winnerbäck, men hon bad mig stänga av, för hon blir stressad av musik och ljud runtikring henne. Visst sa jag, bra att du säger till, men vafan låg volym.. jag bor ju också här. Sen gjorde jag fel med ugnen, de luktade bränt å allt möjligt. så nu sitter jag på mitt rum, och håller käften. har ingenstans att gå.

Men jag gömde min muffins, så dom fick inte smaka, hihi.

1 kommentar:

Lello sa...

Styrkekram till dig bäbis <3